MENU NOWE1

KREM Z DYNI


Żadna poru roku nie sprzyja przyrządzaniu gorących, pożywnych kremów, jak jesień. Jako że dzień jest coraz krótszy, a wieczory coraz chłodniejsze, naprzeciw jesiennej chandrze przychodzę dziś do Was z przepisem na przepyszną i rozgrzewającą zupę krem. Na warsztat wzięta została dynia – niewątpliwa królowa jesieni. Zdrowa, smaczna, a do tego o nieograniczonych możliwościach przyrządzania czy to na słodko, czy na słono. Zapraszam do wypróbowania przepisu, przepisu najprostszego, ale i najsmaczniejszego :)

SKŁADNIKI

około 400 g dyni
2 marchewki
½ selera
3 ziemniaki
sól, pieprz, ostra papryka, curry

PRZYGOTOWANIE

Drobno pokrojone warzywa gotujemy w lekko osolonej wodzie (osobno dynię, osobno resztę warzyw, a i pamiętajcie, że każde z nich potrzebuje innego czasu gotowania - marchewka czy seler zawsze będą się gotowały dłużej niż ziemniaki itd.). Po ugotowaniu warzywa przekładamy do wysokiego naczynia, zostawiając wywar z dyni w garnku. Lekko przestudzamy i miksujemy całość blenderem na gładką masę. Aby uzyskać pożądaną konsystencję dodajemy wywaru z dynii (około ¾ szklanki, wedle uznania). Całość mieszamy i doprawiamy do smaku solą, pieprzem, szczyptą ostrej papryki i porządną dawką curry.

Jako dodatek do zupy proponuję groszek ptysiowy lub ziołowo-czosnkowe grzanki (pokrojoną w kostkę bagietkę podsmażyć na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy, dodać wyciśnięty przez praskę czosnek i zioła prowansalskie).

Smacznego!


                 
In English

COMPONENTS

400 g of pumpkin
2 carrots
½ celery
3 potatoes
salt, pepper, hot pepper, curry

PREPARATION

Finely chopped vegetables cook in lightly salted water (separately pumpkin, separately the rest of the vegetables, and remember that each of them needs a different cooking time - carrots and celery will always be cooked longer than potatoes etc.). After cooking vegetables, transfer them into a high bowl, leaving a decoction of pumpkin for later. Leave the whole for a moment to cool a little and after a while mix all using the blender until smoothness. To achieve the desired consistency, add a decoction of pumpkin (about ¾ cup, according to your preference). Stir the mixture and season to taste with salt, pepper, a pinch of hot pepper and a goodly dose of curry.

In addition to the soup I suggest you peas puff or herb-garlic toasts (cut baguette into cubes and fry in a hot pan with a little olive oil, add garlic squeezed in a garlic press and add the herbs de Provence).

Bon Appetit!




32 komentarze:

  1. Uwielbiam krem z dyni!!! <3
    Z grzankami, mmmm <3
    Kochana dodaje Cie do obserwowanych i wrocilam na bloga: www.xnevaeh.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zupy-kremy, ale muszę się przyznać, że dyniowej jeszcze nie jadłam. Najczęściej robię z brokuła i z cukinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post oraz piękny blog!!! <3

    Zapraszam do mnie:
    http://roxyolsen.blogspot.com/
    Dopiero zaczynam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach jaka niespodzianka! Tak tu aromatycznie i smacznie dzisiaj:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię z bardzo podobnego przepisu, nie ma w nim marchewek i selera, ale jest pomidor i bulion domowej roboty :)
    Szkoda, że czas na tę zupę jest tylko w tym jednym, krótkim okresie roku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla samego koloru tego kremu bym go przyrządziła. Jest cudny! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem Ci, że ogólnie nie lubię zup-kremów, ale ten wygląda przepysznie :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwszy krem z dyni zrobiłam lekko na słodko (sok pomarańczowy) i był to ostatni krem bo mimo że na początku mi smakował to już kolejna miseczka jakoś odmieniła moje kubki smakowe. Podoba mi się twoja bardziej wytrawna wersja- widzę ze jest jednak nadzieja dla kremu z dyni w mojej kuchni! nawet ostatnio piekłam dwie spore dynie przywiezione z Polski ale chyba były hodowane głównie pod halloween bo moje puree wyszło strasznie mdłe! mam teraz w dolówce dwa pojemniki i nie wiem co z nimi zrobić. może wypróbuję do zupki i jednak coś z tej mojej mdławej dyni wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglada tak smakowicie :) zupkę dyniowa kiedyś jadłam, ale nie próbowałam zrobić jej sama , bardzo fajny przepis jak gdzieś jeszcze dorwę dynie to na pewno go wypróbuje .
    Co do dyni to robiłam kompot dyniowy i kompot pomarańczowo dyniowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja bym dodała do tego jeszcze jakieś mięsiwo:D

    OdpowiedzUsuń
  11. miałam kiedyś okazję zjeść taki kremik i był naprawdę ciekawy w smaku:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Love it! Thanks for sharing.


    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. To wygląda tak smakowicie, że nawet ci, którzy dyni nie lubią by się skusili :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Very interesting post)
    Have nice weekend)
    http://beyoutiful.com.ua

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeden z moich ulubionych kremów :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeden z moich ulubionych kremów ❤ ❤ ❤

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam krem z dyni! Cudowny jest o tej porze roku Ty dodajech curry a ja imbir i swieze chilli Troche inaczej ale mysle ze obie wersje sa zwyczajnie cudowne! Pozdrawiam Cie cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. great post dear :)
    kisses

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja nigdy nie miałam jeszcze okazji jeść dyni...

    OdpowiedzUsuń
  21. Krem z dyni to absolutny must have na jesień! Ja wlasnie mam zamiar zrobic krem z białych warzyw bo tez jest cudowny. Sciskam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszelkie kremy z dyni to dla mnie rewelacja, ja ostatnio zrobiłam nieco słodszą wersję, bo z mleczkiem kokosowym (polecam).
    ☆ Zapraszam do mnie na BlondBlog

    OdpowiedzUsuń
  23. Jedyne zupy jakie są moje ulubione, są to zupy kremy, przyznam się, że nie jadłam jeszcze zupy z dyni ale chyba czas spróbować w nastepnym roku, bo teraz już trochę za późno, jednak moją ulubioną zupą krem jest krem z borowików z grzankami :) Smakuje świetnie a pachnie nieziemsko! ;)

    OdpowiedzUsuń